New Keybass 3.0

Keybass 3.0
When I decide that I want to create a new Keybass model, it’s always a very long creating process. This decision usually comes with new ideas and it’s impossible for me to make changes to the instrument without starting from scratch.

I did major modifications on the bass & synth communication system. Possibilities now seem endless. I also upgraded the key touch on the synth part, a lot more stable & reliable. I once again was able to downsize the weight of the Keybass; there is now no difference between a standard bass & the Keybass. It is also 100% custom-made product.

I also had fun with other parts of the bass, such as the keys that are skull-shaped like, specially custom-made for the Keybass by Hipshot. A huge thank you to Pierre Erizias & Nicolas Dubois. When my ideas go beyond my knowledge, I turn to them!

The drawing on the Keybass was created by Zema, a Montreal-based artist. Jerry Pigeon recommended I get in touch with her; he’s a photographer I met when touring with Ariane Moffatt who created a photo-album/book of Ariane. One night on the tour bus, he suggested that I see Zema’s work on the net. I had some trouble getting in touch with her as we’re all so busy and started to think maybe we wouldn’t collaborate. I was pretty bummed out. When we did finally get in touch, I told her she could do whatever she wanted. It’s always a very stressful decision to make but very worthy.
Zema said: “I have an idea, a two-headed bird that has six eyes which holds a diamond between its legs”.

I just had go with it, all’right!

I posted some nice photos, taken by my friend Samuel Gaudreau.

(Français)
Quand je me décide à commencer un nouveau modèle de keybass, c’est toujours un long processus. Habituellement, je prends la décision quand j’ai assez de nouvelles idées et qu’il m’est impossible de faire les changements sans recommencer à zéro.

J’ai fait des modifications majeures sur le système de communication entre la basse et la partie synthétiseur. Les possibilités me semblent maintenant infinies. J’ai aussi beaucoup amélioré la touche du synthétiseur, beaucoup plus stable et fiable. J’ai encore une fois réussi à réduire le poids, il n’y a maintenant aucune différence avec une basse standard.

La basse est aussi maintenant faites complètement sur mesure. Un immense merci à Pierre Erizias et Nicolas Dubois. Quand mes idées dépassent mes compétences, c’est vers eux que je me tourne!
 De plus, je me suis amusé avec certain petits détails comme des clés en forme de tête de mort,  faites juste pour moi par Hipshot.

Le dessin a été fait par Zema, une artiste de Montréal. C’est Jerry Pigeon qui me l’a recommandée, un photographe qui nous a suivi sur la tournée d’Ariane Moffatt pour faire un livre de photos. Un soir, dans le tour bus, on jasait et il m’a conseillé d’aller voir le travail de Zema. J’ai eu beaucoup de difficultés à la rejoindre, j’ai laissé plusieurs messages et courriels. Je croyais bien que ça ne fonctionnerait pas mais nous avons finalement réussi à nous parler. Je lui ai donné carte blanche, c’est toujours stressant mais tellement cool en même temps.

Zema: “J’ai une idée, un genre d’oiseau à 2 têtes et 6 yeux qui tient un diamant dans ses pattes…”
Moi: “Haha!… Alright!”

J’ai ajouter des photos prises par mon bon ami Samuel Gaudreau.

LR_WEB-1219